به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مذاکرات حل و فصل بدهی استان‌های بدهکار چین با بانکداران دولتی

پایگاه خبری فولاد ایران- مقامات برخی از استان‌ها و شهرهای بدهکار چین در روزهای اخیر با بانکداران برجسته دولتی در پکن ملاقات کرده‌اند، زیرا آنها تلاش‌های خود را برای مذاکره مجدد درباره پرداخت میلیاردها دلار بدهی‌ که تهدیدی برای محدود کردن رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند، افزایش داده‌اند.
دولت‌های محلی چین بدهی های عظیمی را در طول یک دهه اخیر انباشته کرده اند و بسیاری از آنها اکنون با میلیاردها دلار بدهی خارج از ترازنامه دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش 
فولاد ایران، در حاشیه یک گردهمایی سیاسی سالانه در پکن، مقامات استان‌های لیائونینگ و هبی و شهر تیانجین با بانکداران برجسته دولتی درگیر بحث‌های گسترده‌ای درباره بدهی‌های سطح بالا با بانکداران برجسته دولتی شده‌اند. بر اساس بیانیه ای رسمی، مقامات لیائونینگ، روز شنبه با بانکداران ارشد 18 موسسه مالی دولتی، از جمله بانک صنعتی و تجاری چین، بزرگترین وام دهنده کشور، ملاقات کردند.
به گفته افراد مطلع، مقامات ارشد استان هبی و شهر ساحلی تیانجین با وام دهندگان دولتی از جمله بانک چین جلساتی در سطح بالا برگزار کردند. مردم گفتند که مقامات هبی و تیانجین به دنبال تجدید ساختار بدهی های خارج از ترازنامه بودند، در حالی که مقامات لیائونینگ امیدوار بودند که با استفاده از دارایی های دولتی محلی، بخشی از بدهی ها را تامین کنند.
دولت‌های محلی چین بالغ بر 94 تریلیون یوان (13 تریلیون دلار) بدهی دارند.


منبع: فایننشال تایمز

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۴۷۵
کد خبر : ۶۹,۰۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید