به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازنشانی سیاست خارجی چین در برابر مشکلات بزرگتر شی

پایگاه خبری فولاد ایران- این هفته گمانه زنی هایی وجود داشت که پکن ممکن است وزیر خارجه جدید را معرفی کند. از طرفی، به نظر می رسد دیپلمات ارشد وانگ یی به این نقش ادامه خواهد داد.
به گزارش 
فولاد ایران، در حالی که وانگ معتبر، بسیار مورد احترام و شناخته شده است، چین به طور فزاینده ای دوستان و نفوذ خود را در جهان از دست می دهد و به یک فرستاده جدید نیاز دارد تا لحن خود را دوباره تنظیم کند و برای ایجاد حسن نیت تلاش کند. در حال حاضر، واضح است که ثبات داخلی اولویت شی جین پینگ است.
جای تعجب نیست که در میان موضوعات سیاست خارجی که وانگ در یک نشست خبری سالانه در پکن در روز پنجشنبه بر آن تاکید کرد، ایالات متحده، تایوان و روسیه همراه با روابط در دریای چین جنوبی در صدر فهرست قرار گرفتند.
وانگ ممکن است یک رویه ثابت به ارمغان بیاورد، اما او همچنین به سرعت واشنگتن را در مورد سیاست هایش، به ویژه در مورد دسترسی چین به تراشه های پیشرفته، به چالش می کشد. در حال حاضر سیستم قدیمی سیاست خارجی از دکترین حزب کمونیست جاری است و هنوز ایشان ایده های تازه یا جدیدی را ارائه نکرده است.
موفقیت حزب بر ثبات اجتماعی استوار است. چالش های اقتصادی پیش روی چین حاد هستند. در واقع، فرافکنی یک ملت قوی و باثبات به دنیای خارج بخشی از روایتی است که شی نیاز دارد تا مردمش را متقاعد کند که دوره‌ای از صلح و شکوفایی را رقم زده است، حتی اگر واقعیت تا حدودی متفاوت باشد.
به همین دلیل است که تایوان همیشه کانون اصلی این کنفرانس‌های مطبوعاتی است. چین ادعا می کند این جزیره متعلق به او است و وانگ سیاست دیرینه را تکرار می کند. سخن گفتن در مورد مالکیت تایوان راهی برای شی جینپینگ است تا اعتبار ناسیونالیستی خود را بسازد و راهی برای نشان دادن قدرت اوست در حالی که اقتصاد در اطراف او دست و پا می زند.
این بدان معناست که جریان های خطرناک تری برای جزیره در پیش است. این بدون شک بر دولت جدید تایپه و شرکای آن مانند ایالات متحده و ژاپن فشار خواهد آورد.
وزیر خارجه جدید راه طولانی را برای کمک به توضیح دیدگاه جهانی پکن انجام خواهد داد.


منبع: Japan Times

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۴۸۰
کد خبر : ۶۹,۰۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید