به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا تبلیغ‌کنندگان به‌رغم تعهدات «صفر خالص» دوباره به سراغ غول‌های نفتی می‌روند؟


پایگاه خبری فولاد ایران
- صنعت تبلیغات و بازاریابی، مانند بخش مالي، در خط مقدم تعهدات «صفر خالص» (کاهش انتشار کربن) قرار داشت و با فشار بر صنعت انرژی، خواستار گذار به سمت کربن کمتر شده بود. اما اکنون همان‌طور که بانک‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند، شرکت‌های تبلیغاتی نیز در حال بازگشت به همکاری با غول‌های نفتی هستند.
بر اساس گزارشی از اویل پرایس، شرکت‌های تبلیغاتی در حال تغییر پیام‌های زیست‌محیطی خود و بازتعریف همکاری با صنعت انرژی به‌عنوان مشتریان پردرآمد هستند. دلیل اصلی این تغییر، برخلاف ادعای رسمی مبنی بر فشار سیاسی دولت ترامپ و ایالت‌های جمهوری‌خواه علیه سیاست‌های ضد نفت و گاز، بیشتر به پول و سودآوری بازمی‌گردد.
طبق داده‌های سازمان محیط‌زیستی Clean Creatives، طی ۱۲ ماه گذشته تعداد قراردادهای تبلیغات و روابط‌عمومی با شرکت‌های انرژی افزایش چشمگیری داشته است. این نشان می‌دهد که شعارهای «صفر خالص» به‌تنهایی قادر به تأمین هزینه‌ها و بقای صنعت تبلیغات نیستند.
در بخش مالی نیز شاهد روند مشابهی بوده‌ایم: بانک‌ها ابتدا از تعهدات زیست‌محیطی سخن گفتند، اما پس از فشار دولت‌ها و نگرانی درباره سودآوری، همکاری خود با نفت و گاز را از سر گرفتند. مدیرعامل بارکلیز سال گذشته گفت: «واقعیت این است که سوخت‌های فسیلی برای مدتی طولانی با ما خواهند بود. ما نمی‌توانیم به‌طور ناگهانی از هیدروکربن‌ها جدا شویم.»
اکنون صنعت تبلیغات نیز با چالش‌های مشابهی مواجه است:
•    سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های کربن‌زدایی و اعتبارات کربنی سودآوری کمتری نسبت به نفت و گاز دارد.
•    هوش مصنوعی با سرعت در حال تصاحب بخش بزرگی از بازار تبلیغات و خلاقیت‌های بازاریابی است.
•    در نتیجه، آژانس‌های تبلیغاتی برای بقا به سراغ مشتریانی می‌روند که توان پرداخت بالایی دارند — و این همان جایی است که شرکت‌های نفت و گاز وارد می‌شوند.
به گفته مدیر سازمانDuncan Meisel  «هزینه‌کرد بازاریابی در حال تغییر جهت است تا صنعت نفت و گاز را اجتناب‌ناپذیر و حیاتی جلوه دهد.»


منبع: Oilprice

۷ مهر ۱۴۰۴ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۲۰۱
کد خبر : ۷۴,۸۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید