به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اوج انتشار ناشی از سوخت های فسیلی طی دو سال آتی

پایگاه خبری فولاد ایران – بر اساس تحقیقات و تحلیل ریستاد انرژی، نقطه عطف انتشار دی اکسید کربن (CO2) از سوخت های فسیلی نزدیک است و انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2025 به اوج خود می رسد. طبق این تحقیق، در مسیر جهانی کنونی سیاست‌ها، پروژه‌ها، روندهای صنعت و پیشرفت‌های فناوری مورد انتظار، انتشار جهانی CO2 در سال 2025 به حدود 39 گیگا تن در سال  می‌رسد، قبل از اینکه صنایع به طور مداوم ردپای کربن خود را پاک کنند.


انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید زیرا کشورها در تلاش بودند تا سوخت قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای تولید برق پس از حمله روسیه به اوکراین تامین کنند. در نتیجه، بسیاری از آنها به سوخت‌های کربنی به عنوان راه‌حل کوتاه‌مدت برای بحران‌های امنیت انرژی، احیای نیروگاه‌های زغال سنگ و اولویت دادن به گاز بر جایگزین‌های پاک‌تر روی آوردند.


انتشار دی‌اکسید کربن فسیلی در سال گذشته به بالاترین حد خود یعنی حدود 38.3 گیگا تن رسید و سؤالاتی را در مورد توانایی جهان در دستیابی به اهداف بلندپروازانه اقلیمی برای محدود کردن گرمایش بین 1.5 تا 2.0 درجه سانتی‌گراد ایجاد کرد.


به گزارش 
 فولاد ایران، سال گذشته سالی چالش برانگیز برای اهداف جهانی آب و هوا بود. از یک سو، رکورد جدیدی از ظرفیت خورشیدی و بادی در مقیاس شهری اضافه شد (حدود 300 گیگاوات (GW) در سطح جهان)، که باعث افزایش قابل توجهی در برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر شد، روندی که احتمالاً امسال دوباره افزایش خواهد یافت. با این حال، این تاسیسات جدید به دلیل اختلالات زنجیره تامین کم کربن و فشار تورمی، ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها بودند. علاوه بر این، تهاجم روسیه به اوکراین اساساً جریان انرژی را مختل کرد و منجر به کمبود گسترده گاز طبیعی به ویژه در اروپا شد و افزایش استفاده از زغال سنگ برای تولید برق را تسهیل کرد.


با وجود این مشکلات، پیش بینی می شود در سال 2023، افزایش ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر از افزایش تقاضای برق پیشی بگیرد. از سال 2025، افزودن سالانه به تولید انرژی های تجدیدپذیر به طور قابل توجهی بر تولید سوخت فسیلی تأثیر خواهد گذاشت.


منبع: ریستادنرژی

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۳۹۱
کد خبر : ۶۴,۵۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید