به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

وظیفه بزرگ رئیس جدید بانک جهانی

پایگاه خبری فولاد ایرانرئیس بانک جهانی، دیوید مالپاس، منصوب دونالد ترامپ، به طور ناگهانی اعلام کرده است که قصد استعفا دارد، درحالیکه جهان با چالش هایی از تغییرات آب و هوایی و جنگ در اوکراین گرفته تا بحران های فلج کننده بدهی های دولتی در کشورهای کم درآمد روبروست. هر کسی که جانشین مالپاس شود، برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این موسسه افسانه ای در نهایت از بین می رود یا زنده می ماند، کار زیادی برای انجام دارد.


به گزارش
فولاد ایران، اولویت اول رسیدگی به تغییرات آب و هوایی است. بانک جهانی باید با ایجاد یک بانک جدید متمرکز بر اقلیم که قدرت مالی و منابع کامل سازمان را به دوش می‌کشد، سرمایه‌گذاری در آب و هوا را دو برابر کند. مبارزه با تغییرات اقلیمی همچنین مستلزم فرهنگ بانکی متمرکز بر اجرا و اجرای سریع، استفاده از تخصص بخش خصوصی برای اهرم مالی چندجانبه با سرمایه خصوصی و دارایی‌های سازمانی است.


دوم اینکه امور مالی بانک جهانی برای رفع نیازهای آینده کشورهای کم درآمد و متوسط نیاز به اصلاحات فوری دارد. در حالی که مقیاس و مدل مالی بانک در این راستا در ابتدا مناسب بود، امروزه اندازه وام دهی آن و ناتوانی آن در استفاده از ابزارهای مالی مدرن و بازگشایی آسان سرمایه خصوصی آن را کمتر مرتبط کرده است. این نشانه خوبی نیست که رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، برای تامین مالی بازسازی کشورش به BlackRock مراجعه کرده است. این بانک جهانی بود که تعهد بازسازی اروپا و ژاپن را پس از جنگ جهانی دوم به عهده گرفت.


در نهایت، بانک جهانی باید بپذیرد که مبارزه با بی عدالتی و نابرابری به اندازه مبارزه با گرسنگی و بیماری، بخش مهمی از ماموریت تاریخی آن است و نباید از این اهداف عقب بماند.


منبع: فایننشال تایمز

۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۳۶۳
کد خبر : ۶۴,۷۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید