به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نیپون استیل ژاپن به دنبال پروژه های فولاد سبز

نیپون استیل ژاپن به دنبال پروژه های فولاد سبز

 

پایگاه خبری فولاد ایران نیپون استیل بزرگترین فولادساز ژاپن در حال بررسی سرمایه گذاری بزرگ در یک پروژه فولاد سبز هیدروژنی است، چرا که تلاش جهانی برای کربن زدایی از یکی از آلاینده ترین صنایع جهان یعنی صنعت فولاد در حال افزایش است.


شرکت نیپون استیل در حال بررسی پروژه ای خارج از کشور ژاپن است که حدود 100 میلیارد ین (733 میلیون دلار) یا بیشتر هزینه خواهد داشت. استرالیا و برزیل از جمله سایت های احتمالی هستند که سنگ آهن با عیار بالا همراه با برق ارزان تر از ژاپن در دسترس دارند. تولیدکنندگان فولاد در سرتاسر دنیا در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش ردپای کربن خود هستند.


به گزارش
فولاد ایران، صنعت فولاد یکی از بزرگترین آلاینده ها است زیرا در حال حاضر به کوره های بلند زغال سنگ متکی است، به ویژه در آسیا که بیش از 70 درصد تولید جهانی را در دست دارند.


هیچ تفاوت واقعی بین فولاد معمولی و همتای سبز آن وجود ندارد و تمایز در نحوه تولید آن نهفته است. به طور سنتی، فولاد با حرارت دادن سنگ آهن با زغال سنگ در یک کوره بلند تولید می شود. یکی از راه‌های کربن‌زدایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، جایگزینی سوخت فسیلی با هیدروژن است.  برای رسیدن به هدف کربن صفر، نیپون استیل قصد دارد استفاده از هیدروژن را در کوره‌های بلند موجود افزایش دهد و همچنین نیروگاه‌های 100% مبتنی بر هیدروژن بسازد و علاوه بر این، با ذوب مجدد قراضه در کوره های قوس الکتریکی، فلز بازیافتی بیشتری تولید نماید.  این شرکت قصد دارد تا 30 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تا پایان دهه فعلی کاهش دهد. هزینه های بالای تامین برق در ژاپن مانعی برای تولید داخلی است و این شرکت را وادار می کند تا فرصت هایی را در خارج از کشور جستجو کند.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۵۴۹
کد خبر : ۶۴,۹۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید