به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد قوی آسیا پس از بازگشایی چین

پایگاه خبری فولاد ایران- بانک توسعه آسیایی (ADB) اعلام کرده است که آسیا در سال جاری به دنبال کنار گذاشتن محدودیت های سختگیرانه همه گیری توسط چین، شاهد رشد اقتصادی قوی خواهد بود.


این بانک آسیایی در آخرین چشم انداز رشد خود که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که انتظار می رود اقتصاد آسیا و اقیانوسیه در سال های 2023 و 2024 به میزان 4.8 درصد نسبت به رشد 4.2 درصد سال گذشته رشد کند.


بانک توسعه مستقر در مانیل به بازگشایی چین پس از پایان استراتژی سختگیرانه کووید صفر به عنوان عامل اصلی چشم انداز روشن تر اشاره کرد.


با این حال، بانک توسعه آسیایی گفت که چشم انداز جهانی با خطرات متعددی روبرو است که باید به دقت تحت نظر قرار گیرد و به طور فعال به آن پرداخته شود، از جمله طولانی شدن یا تشدید جنگ روسیه در اوکراین، افزایش نرخ بهره و سطح بالای بدهی.


به گفته این بانک، اقتصاد چین در مسیر رشد 5 درصدی در سال جاری و 4.5 درصدی در سال 2024 قرار دارد. این بانک همچنین چشم انداز قوی هند را با رشد 6.4 درصدی در سال جاری و 6.7 درصدی در سال آینده برجسته کرد.


آلبرت پارک، اقتصاددان ارشد بانک توسعه آسیایی، گفت: "چشم انداز اقتصادهای آسیا و اقیانوسیه روشن تر است و با بازگشت به حالت عادی پس از همه گیری همه گیر، آنها آماده بهبودی قوی هستند."


همچنین انتظار می‌رود که کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند اندونزی، فیلیپین و ویتنام رشد خوبی داشته باشند که ناشی از گردشگری و تقاضای داخلی قوی است و پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این منطقه در سال جاری 4.7 درصد و در سال 2024 5 درصد رشد کند.


به گزارش
فولاد ایران، پیش‌بینی می‌شود که قفقاز و آسیای مرکزی در سال جاری 4.4 درصد و در سال 2024 رشد 4.6 درصدی داشته باشند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود اقتصادهای جزایر اقیانوس آرام به ترتیب 3.3 و 2.8 درصد رشد کنند.


منبع: الجزیره

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۳۵۰
کد خبر : ۶۵,۰۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید