به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شانس آمریکا برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت انرژی پاک

پایگاه خبری فولاد ایران- در امریکا، در بزرگراهی که در امتداد سواحل اقیانوس اطلس آمریکا قرار دارد، به سمت جنوب شرقی جورجیا، می توانید نگاهی اجمالی به آینده انرژی پاک آمریکا داشته باشید.


در این منطقه، شرکت انرژی پلاگ پاور، پیشگام در فناوری انرژی، انبارهایی که توسط والمارت و آمازون اداره می شوند را با لیفتراک هایی که با هیدروژن کار می کنند فراهم می کند. پلاگ در حال ساخت یکی از بزرگترین کارخانه های جهان برای تولید هیدروژن مایع است. مدیر ارشد استراتژی آن می‌گوید که خروجی آن می‌تواند 10000 لیفتراک در روز را تامین کند. او توضیح می‌دهد که مقامات محلی در انتخاب مکان و صدور مجوز کمک کردند، اما قانون کاهش تورم (IRA)، یک قانون متمرکز بر اقلیم که کنگره در آگوست گذشته تصویب کرد، تاثیری دگرگون‌کننده بر چشم‌انداز هیدروژن پاک داشته است.


جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا، استدلال می‌کند که این کشور در مسیر خوبی برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت انرژی جهانی است. صادرات نفت آمریکا که سال گذشته به بالاترین حد خود رسید، بازارهای جهانی را تامین کرده است و صادرات گاز طبیعی مایع این کشور به نجات اروپا در جریان شوک انرژی ناشی از روسیه در سال گذشته کمک کرد. آقای بایدن با موضع ضد سوخت فسیلی به قدرت رسید، اما نگرانی‌ها در مورد امنیت انرژی منجر به موضع بازتری نسبت به نفت بزرگ شده است.


قوانین یارانه ها برای فناوری های کربن زدایی بسیار فراتر از باد و خورشید ارائه می دهند که شامل جذب و جداسازی کربن (ccs) و هیدروژن ساخته شده از سوخت های فسیلی می شود. آنها به طور خاص طراحی شده اند تا صنعت نفت و گاز را متقاعد کنند تا خود را پاکسازی کند.


مقررات مربوط به آب و هوا حدود 369 میلیارد دلار اعتبار مالیاتی و سایر بودجه های مستقیم دولتی در دهه آینده برای انرژی و زیرساخت ها فراهم می کند. سیستم انرژی آمریکا در نقطه عطف قرار دارد. سال گذشته برق تولید شده از انرژی های تجدیدپذیر برای اولین بار از کل تولید شده از زغال سنگ پیشی گرفت و به نظر می رسد که این روند به شدت شتاب خواهد گرفت.


به گزارش فولاد ایران، قوانین آمریکا نیاز به حمایت رسمی از هیدروژن کم گاز گلخانه ای (ghg) ساخته شده از انرژی های تجدیدپذیر، انرژی هسته ای و سوخت های فسیلی با جذب کربن دارد. کارشناسان آب و هوای سازمان ملل گفته‌اند که این فناوری‌ها برای دستیابی به اهداف بلندمدت اقلیمی مورد نیاز است. آمریکا از همه اشکال جذب کربن که بتواند آن را به رهبر جهانی در این منطقه نوپا تبدیل کند، حمایت خواهد کرد. درکل، نشانه‌های اولیه دلگرم‌کننده‌ای است که نشان می‌دهد دولت بایدن می‌خواهد مقررات حمایت‌گرایانه مشکل‌ساز نوشته شده در قوانین جدید را نرم‌تر کند.


پتانسیل آمریکا به عنوان یک ابرقدرت انرژی پاک ممکن است محقق شود و برای رسیدن به آنجا، اکنون باید بر موانع بزرگ اجرای آن غلبه کرد.


اقتصاددان

۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۵۸
تعداد بازدید : ۴۵۹
کد خبر : ۶۵,۱۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید