به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جنگ تراشه ها نقطه عطف تنش های فزاینده بین چین و غرب

پایگاه خبری فولاد ایران - جنگ تراشه ها بین ایالات متحده و چین امروز در حالی افزایش یافته که واشنگتن تلاش کرد متحدان خود را برای نبرد با پکن در پس زمینه افزایش سوء ظن متقابل و تنش های ژئوپلیتیکی جمع کند. در حالی که رئیس جمهور کره جنوبی، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی برای یک سفر دولتی وارد دی سی می شود، کاخ سفید از سازندگان تراشه کشورش خواسته است که در صورت ممنوعیت فروش تراشه های شرکت میکرون آمریکا، یکی از سه شرکت بزرگ در چین، شکاف بازار چین را پر نکنند.


به گزارش فولاد ایران، این اقدام چین انتقام‌جویی از تلاش‌های ایالات متحده برای جلوگیری از دستیابی یا تولید نیمه‌هادی‌های پیشرفته است و به‌عنوان یک آزمون در مورد اینکه پکن تا چه حد مایل است علیه شرکت‌های آمریکایی اقدام کند، تلقی می‌شود. ایالات متحده در حال تلاش برای کار دشوار شکستن وابستگی خود به چین با تقویت مجدد تولید است، تمرینی که توسط بنیانگذار TSMC تایوان، بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان، به عنوان "تمرین بسیار گران قیمت در بیهودگی" توصیف شده است.


در همین حال، شرکت‌های نیمه‌رسانا نشان داده‌اند که کندی فعلی صنعت بیش از حد انتظار طول می‌کشد، زیرا کاهش تقاضا برای قطعات خودرو به افت فروش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی پس از دوران رونق پس از دوران همه‌گیری می‌افزاید.


منبع: CNN

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۴۳۵
کد خبر : ۶۵,۲۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید