به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برقی نمودن صنعت حمل و نقل و کاهش مصرف نفت دنیا

پایگاه خبری فولاد ایران-با حرکت جهان به سمت برقی شدن بخش حمل و نقل، تقاضا برای نفت با تقاضای بیشتر برای برق جایگزین خواهد شد.


یک وسیله نقلیه مسافربری با موتور احتراقی استاندارد در ایالات متحده امریکا حدودا معادل 11 بشکه نفت در سال استفاده می کند. یک موتورسیکلت یک بشکه، یک کامیون کلاس 8 حدود 24، و یک اتوبوس بیش از 258 بشکه نفت در سال استفاده می کند. وقتی این خودروها برقی ‌شوند، نفتی که موتورهای احتراقی آن‌ها استفاده می‌کردند دیگر مورد نیاز نیست و تقاضای نفت با برق جایگزین می شود.


از سال 2015، وسایل نقلیه دو و سه چرخ، مانند موتور سیکلت، اسکوتر، و موتورسیکلت، بیشترین میزان نفت ذخیره شده را در بازار خودروهای برقی در مقیاس جهانی به خود اختصاص داده اند. با استفاده گسترده در آسیا، این خودروها در سال 2015 تقاضای تقریبا 675000 بشکه نفت در روز را جایگزین کردند. تا سال 2021، این تعداد به سرعت به 1 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.


به گزارش
فولاد ایران، امروزه، تعداد بسیار کمی از کامیون‌های بزرگ در جاده‌ها برقی هستند ولی با این حال، انتظار می‌رود تا سال 2025 تغییراتی مشاهده شود. در همین حال، خودروهای سواری برقی بیشترین رشد را از سال 2015 نشان داده اند.


در سال 2022، بازار خودروهای برقی با فروش بیش از 10 میلیون خودرو، رشد تصاعدی را تجربه کرد. انتظار می رود این بازار در طول سال 2023 و پس از آن به رشد قوی خود ادامه دهد و در نهایت به ذخیره 886700 بشکه ای نفت در روز در سال 2025 برسد.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۳۷۳
کد خبر : ۶۵,۵۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید