به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نشانه های موفقیت بانک‌های مرکزی در مهار تورم

پایگاه خبری فولاد ایران – بانک‌های مرکزی بزرگ در اروپا و ایالات متحده با داده‌های جدید به سیاست‌گذاران اطمینان می‌دهند که به اعلام پیروزی بر بزرگترین افزایش تورم در یک نسل نزدیک‌تر شده‌اند و می‌توانند تا تابستان نرخ‌ها را کاهش دهند. روز جمعه، ارقام رشد مشاغل ایالات متحده در ماه های دسامبر و ژانویه به شدت کاهش یافت و انتظارات سرمایه گذاران برای کاهش نرخ تا ژوئن را تقویت کرد.
جی پاول، رئیس فدرال رزرو، روز پنجشنبه گفت که دور نیست بانک مرکزی ایالات متحده اعتماد به شروع کاهش هزینه های استقراض را داشته باشد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که سیاست گذاران بحث در مورد عقب نشینی از موضع محدودکننده ما را آغاز کرده اند و پیشرفت خوب به سوی هدف تورمی را جشن می گیرند، حتی اگر هنوز به آنجا نرسیده باشیم.
اکنون سوال این است که آیا فدرال رزرو تا سپتامبر منتظر کاهش نرخ خواهد بود یا خیر. داده‌های روز جمعه ایالات متحده نشان داد که اقتصاد در ماه گذشته 275000 شغل ایجاد کرد که پیش‌بینی‌ها را شکست داد، اما کاهش شدید رتبه نسبت به ارقام قبلی انتظارات مبنی بر اینکه اولین کاهش ممکن است تا ژوئن انجام شود را تقویت کرد.
به گزارش فولاد ایران، در منطقه یورو، داده‌های سه‌ماهه چهارم نشان داد که هزینه‌های نیروی کار و حاشیه سود با نرخ آهسته‌تری افزایش می‌یابد. بازارها شرط بندی خود را بر روی یک رشته کاهش نرخ بهره در سال 2024 کاهش داده بودند، زیرا تورم اروپا بیش از حد انتظار ثابت شد و بازار کار ایالات متحده به طرز شگفت انگیزی قوی باقی ماند.
اما اخیراً جدول تغییر کرده است. بازارها اکنون چهار کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره را توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در سال جاری از نزدیک به سه کاهش در ابتدای ماه پیش بینی می کنند.
انتظار می رود که بانک انگلستان اولین کاهش خود را در تابستان انجام دهد زیرا اندرو بیلی، فرماندار این کشور به "نشانه های تشویق کننده" در مورد تورم اشاره کرد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۴۸۷
کد خبر : ۶۹,۰۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید