به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سه موضوع مهم در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- اشخاص ثالث، محاکمه ترامپ و سن نامزدها درجه بالایی از عدم اطمینان را ایجاد می کنند.
به نظر واضح است که انتخابات ریاست جمهوری 2024 یک مسابقه مجدد خواهد بود. نامزدها فوق العاده شناخته شده هستند، با این حال حدود 12 درصد از رای دهندگان هنوز انتخاب خود را نکرده اند.
به گزارش 
فولاد ایران، رقابت انتخابات ریاست جمهوری این روزها بسیار به هم نزدیک است. فقط شش ایالت در ماه نوامبر رقابت خواهند کرد. در دور قبل، 160 میلیون آمریکایی رای دادند، اما جو بایدن با 20000 رای یا 0.013 درصد از کل آرا، برنده ویسکانسین، ایالت نقطه عطف، شد. وقتی انتخابات اینقدر نزدیک است، تفاوت‌های کوچک می‌تواند تأثیرات تغییر در جهان را داشته باشد.
مسائل مختلفی مثل اقتصاد، مرز، سقط جنین وجود دارند. اما در این انتخابات سه حوزه بزرگ دیگر نیز از عدم اطمینان وجود دارد.
اولی نقش اشخاص ثالث است. از افراد مطرح امسال شامل جیل استاین است، یک طرفدار محیط زیست که سهم منحصر به فردش در آمریکا کاهش پیروزی آقای ترامپ در سال 2016 و خروج او از توافقنامه آب و هوای پاریس بود. نفر بعدی کورنل وست، یک استاد چپ است که فکر می کند تفاوت زیادی بین آقای بایدن و آقای ترامپ وجود ندارد. و سپس رابرت کندی جونیور وجود دارد.
بعید است که خانم استاین و آقای وست در هر ایالت واجد شرایط باشند، اما آقای کندی متفاوت است. در نظرسنجی هایی که شامل اشخاص ثالث می شود، او 12 درصد آرا را به دست می آورد. این نشان می دهد که او باید امضاهای کافی برای قرار دادن او در رای گیری در اکثر ایالت ها داشته باشد. و اگر این نظرسنجی ها در ماه نوامبر به سهم رای تبدیل شوند، این امتیاز بالاترین امتیاز شخص ثالث از زمان راس پرو در سال 1992 خواهد بود.
نام خانوادگی آقای کندی نشان می دهد که او دموکرات های بیشتری را جذب می کند، اما جمهوری خواهان او را بیشتر دوست دارند. محیط زیست گرایی و شکاکیت واکسن او مسائل چپ و راست را با هم مخلوط می کند.
دومین ابهام بزرگ که مختص این انتخابات است، مربوط به محاکمه های آقای ترامپ است. این هفته دادگاه عالی در حکم 9-0 خود علیه ایالت کلرادو، سیگنال روشنی ارسال کرد که ترجیح می دهد از این انتخابات دور بماند. بنابراین آقای ترامپ در همه جا در رای گیری حضور خواهد داشت. در طی دو سال گذشته این گمانه زنی وجود داشته است که او ممکن است قبل از انتخابات زندانی شود یا در صورت انتخاب مجدد، حتی ممکن است مجبور شود از یک سلول حکومت کند.
این اتفاق نخواهد افتاد. بسیاری از محاکمه هایی که او با آن مواجه است، با درخواست تجدیدنظر تا 5 نوامبر به پایان نخواهند رسید. در نظرسنجی های Economist/YouGov ، یک سوم رأی دهندگان جمهوری خواه می گویند که «جنایتکار» بودن یک ویژگی مطلوب در یک نامزد نیست. این به این معنی است که اکثریت عظیمی از کسانی که قبلاً به آقای ترامپ رای داده بودند، دوباره این کار را خواهند کرد.
سومین حوزه عدم اطمینان، سن نامزدها است. آقای بایدن و آقای ترامپ مسن ترین نامزدهای تاریخ خواهند بود.
بحثی در میان دموکرات ها در مورد اینکه آیا آقای بایدن به دلیل سنش قادر به پیروزی در کمپین انتخاباتی است یا خیر، مطرح است. با توجه به قدرت اقتصاد امریکا در دوره او، تعداد نظرسنجی های او به طرز عجیبی پایین است. پاسخ کاخ سفید این است که نظرسنجی ها اشتباه است و بخت رئیس جمهور تغییر خواهد کرد. شاید. اما 85 درصد از آمریکایی‌ها و 70 درصد از دموکرات‌ها فکر می‌کنند که او برای یک دوره دیگر خیلی پیر است.
آقای بایدن باید داوطلبانه کنار برود، که بعید به نظر می رسد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و جانشین احتمالی، می تواند نامزد ضعیف تری باشد.
یکی از راه‌های حل این مشکل این است که دموکرات‌ها یک مسابقه استعدادیابی در کنوانسیون برگزار کنند. خطر این است که نامزدها به سمت چپ کشیده شوند تا مخاطبان فعال را راضی کنند. یک جایگزین این است که بزرگان حزب به فرماندار جوانی مانند گرچن ویتمر در میشیگان یا سخنران کاریزماتیکی مانند سناتور رافائل وارنوک از جورجیا بسنده کنند. پس از آن، در حالی که آقای ترامپ در تاریخ 6 ژانویه در حال محاکمه است، دو ماه فرصت خواهند داشت تا مبارزات انتخاباتی خود را انجام دهند.
ممکن است اجتناب ناپذیر به نظر برسد که انتخابات سال 2024 بین آقای بایدن و آقای ترامپ برگزار شود. اما با توجه به عجیب و غریب های خاص این مسابقه، عدم اطمینان بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.


منبع: اکونومیست

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۴۸۹
کد خبر : ۶۹,۰۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید