به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تورم اصلی ایالات متحده در چه وضعی است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- انتظار می رود فشارهای تورمی ایالات متحده در ماه فوریه اندکی کاهش یابد. به گفته اقتصاددانان مورد بررسی رویترز، اداره آمار کار روز سه شنبه آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود تورم کل در ماه فوریه با نرخ سالانه 3.1 درصد بدون تغییر بوده باشد. با این حال، انتظار می‌رود که تورم اصلی، که اجزای غذایی و انرژی را شامل نمی شود و به‌عنوان معیاری برای فشارهای قیمتی اساسی در اقتصاد استفاده می‌شود، از 3.9 درصد در ماه قبل به 3.7 درصد کاهش یابد.
این داده ها به دنبال گزارش تورم داغ در ژانویه است که نشان می دهد تورم کل کمتر از حد انتظار تعدیل شده است. مقوله «مسکن» - هزینه های مسکن که شامل اجاره می شود - حتی در بحبوحه کمپین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، قوی باقی مانده است و افزایش قیمت اصلی را سرسختانه بالا نگه داشته است.
ایان لینگن، رئیس استراتژی نرخ های ایالات متحده در BMO Capital Markets، گفت: هرگونه غافلگیری صعودی این احتمال را افزایش می دهد که سیاست گذاران فدرال رزرو انتظارات خود را در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری به تنها دو چهارم واحد کاهش دهند.
به گزارش 
فولاد ایران، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز همچنین انتظار دارند رشد دستمزد سالانه بدون تغییر در 6.2 درصد در سه ماه منتهی به ژانویه باقی بماند. این نسبت از اوج اخیر 7.9 درصدی در سه ماه منتهی به آگوست کاهش یافته است، اما با این حال نرخی است که نشان می دهد بانک مرکزی برای رسیدن به هدف تورم 2 درصدی خود کار قابل توجهی برای انجام دارد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۵۱۲
کد خبر : ۶۹,۰۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید