به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

همکاری نفتی آذربایجان و بریتیش پترولیوم

پایگاه خبری فولاد ایران- آذربایجان با همکاری با شرکت بریتیش پترولیوم جهت راه‌اندازی تولید در تاسیسات جدید 6 میلیارد دلاری در میدان نفتی غول پیکر آذری-چراغ-گونشلی آذربایجان، درآمد خوبی دریافت خواهد کرد. این قرارداد می تواند خروجی میدان را تا 25 درصد افزایش دهد.
به گزارش 
فولاد ایران، این تاسیسات که آذری-مرکزی-شرق (ACE) نام دارد، از یک سکوی تولید جدید در 130 کیلومتری ساحل در بخش آذربایجان در دریای خزر تشکیل شده است. بر اساس گزارش بریتیش پترولیوم، در حال حاضر ACE دارای یک چاه منفرد است که در عمق 3150 متری حفاری شده است و دو حلقه چاه دیگر نیز در سال جاری حفاری می شود، که تولید روزانه ACE را به حدود 24000 بشکه در روز می رساند.
انتظار می رود تولید سالانه افزایش یابد و می تواند به ظرفیت 100000 بشکه در روز برسد. مجموع تولید در طول عمر ACE روی 300 میلیون بشکه نفت تعیین شده است.
گری جونز، رئیس منطقه ای بریتیش پترولیوم در آذربایجان، گرجستان و ترکیه گفت: «این استارت آپ موفق گواهی بر همکاری نزدیک بین BP، سوکار (شرکت نفت دولتی آذربایجان) و دولت آذربایجان است.»
مانند بسیاری از میادین نفتی، آذری-چراغ-گونشلی گاز نیز تولید می کند که بیشتر آن به این میدان بازگردانده می شود تا به افزایش تولید نفت تحت شرایط توافقنامه تولید این میدان کمک کند. باقیمانده گاز متعلق به شرکت نفت دولتی سوکار آذربایجان است و در خشکی پمپاژ می شود و در آنجا برای تامین بازار گاز داخلی آذربایجان و انجام تعهدات صادراتی این کشور استفاده می شود.


منبع: Oilprice

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۱۰۶
کد خبر : ۶۹,۴۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید