به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ورود بی سابقه سرمایه گذاران خارجی به سهام چین

پایگاه خبری فولاد ایران – سرمایه گذاران جهانی در سال جاری به ارزش 21 میلیارد دلار سهام چینی به ثبت رسانده اند. خرید خارجی سهام بورس شانگهای و شنژن از طریق برنامه Stock Connect هنگ کنگ تا کنون در سال 2023 به 21 میلیارد دلار (141 میلیارد یوان) بیش از دو برابر رکورد قبلی برای مدت مشابه در سال 2021، رسیده است.


طرح Connect که در سال 2014 راه اندازی شد، به سرمایه گذاران با حضور در هنگ کنگ اجازه می دهد تا به بازارهای سهام در سرزمین اصلی دسترسی داشته باشند. در کنار افزایش شدید سهام ایالات متحده، سهام چین از آغاز رشد سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. شاخص معیار CSI 300 این کشور از بزرگترین شرکت های آن از پایان اکتبر بیش از 13 درصد افزایش یافته است. تحلیلگران می گویند که افزایش اخیر تقاضای خارجی برای سهام چین به دلیل داده های اقتصادی مثبت منتشر شده پس از تعطیلات سال نو قمری است.


به گزارش 
 فولاد ایران، در حالی که شاخص CSI در این هفته حدود 1.6 درصد کاهش یافته است، آخرین داده های اقتصادی مثبت، اعتماد سرمایه گذاران بین المللی را در مسیر چین تقویت کرده است. روز سه‌شنبه، آژانس رتبه‌بندی فیچ، پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی چین در سال جاری از 4.1 درصد به 5 درصد ارتقا داد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۳۹۸
کد خبر : ۶۴,۵۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید