به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت نفت تحت تاثیر داده های اقتصادی ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران – معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز پنجشنبه، کاهش یافت. دلیل این امر افزایش دلار آمریکا بود. گزارش‌های اقتصادی جدید نشان داد که فدرال رزرو مجبور است نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی افزایش دهد، که این خبر باعث تقویت دلار شد. فروشندگان ممکن است تحت تأثیر افزایش شدید ذخایر نفت خام ایالات متحده نیز قرار داشته باشند که در روز چهارشنبه گزارش شد، اگرچه چشم انداز بهبود تقاضای چین احتمالاً این خبر را خنثی می کند.


به گزارش
فولاد ایران، نوسانات قیمت در بازار این هفته به شدت حاکی از آن است که بازار نفت خام به داده ها وابسته شده است. نه تنها اعداد سنتی عرضه/تقاضا، بلکه داده های اقتصادی ایالات متحده نیز که تأثیر زیادی بر سیاست فدرال رزرو دارد.


در طول هفته، گزارش قوی‌تر از حد انتظار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در روز پنجشنبه و داده‌های داغ اقتصادی به معامله‌گران نشان می‌دهد که فدرال رزرو باید به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد چراکه خطر از دست دادن کنترل بر تورم آن را تهدید می کند. این باعث افزایش بازدهی خزانه داری می شود و در عین حال دلار آمریکا را تقویت می کند. از آنجایی که نفت خام دارایی دلاری است، تقاضای خارجی برای این کالا ضعیف می شود.


منبع: Oilprice

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶
تعداد بازدید : ۴۴۶
کد خبر : ۶۴,۶۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید