به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگرانی خودروسازان از تسلط چین بر برخی دستاوردهای فناوری

پایگاه خبری فولاد ایرانگروه های فناوری چینی در حال ثبت اختراعاتی هستند که محصولات را قادر می سازد به اینترنت دسترسی داشته باشند. در عصر وسایل نقلیه متصل به اینترنت، خودروسازان اروپایی درگیر نبردهای مالکیت معنوی با برخی از بزرگترین گروه های مخابراتی منطقه هستند. در پشت این درگیری ها ترس از تسلط فزاینده چین وجود دارد. شرکت‌هایی از بزرگترین اقتصاد آسیا به رهبری هواوی، انبوهی از احتراعات را در بخش فناوری به ثبت رسانده‌اند که به محصولات، از خودرو گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه، امکان دسترسی به شبکه‌های 4G، 5Gو WiFi را می‌دهد.


به گزارش
فولاد ایران، بر اساس قوانین جدید، شرکت ها باید اختراعات خود را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت کنند که به نوبه خود به تعیین نرخ مجوز و حق امتیاز کمک می کند.


هواوی که در سال 2021، 21.8 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد، تصمیم گرفته است که IP خود را از طریق قراردادهای مستقیم با سازندگان قطعات از جمله تامین‌کننده فولکس‌واگن به اشتراک بگذارد.


شرکت‌های چینی اکنون به طور فزاینده‌ای در موقعیتی قرار دارند که می‌توانند شرکت‌های دیگر را نه فقط در عرضه خودرو بلکه برای کل اینترنت اشیا، از تجارت دور نگه دارند.


کریستین لویاو، مدیر امور حقوقی و حاکمیتی در نهاد مسئول استانداردسازی فناوری ارتباطات در اروپا، ETSI، هشدار داد که اگر شرکت‌های چینی احساس کنند که اجازه حضور عادلانه در بازارهای غربی را ندارند، پکن می‌تواند تصمیم بگیرد از پتنت‌های خود به عنوان سلاح استفاده کند و دسترسی شرکت های غربی به فناوری های کلیدی را محدود کند.


منبع: فایننشال تایمز

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۳۴۹
کد خبر : ۶۵,۳۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید