به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر زلزله‌های ترکیه بر حل مناقشه روسیه و اوکراین

پایگاه خبری فولاد ایران – ناظران چینی گفتند که زمین لرزه های ترکیه احتمالاً اثرات ژئوپلیتیکی و اقتصادی بر درگیری های روسیه و اوکراین و امنیت انرژی اروپا خواهد داشت. این فاجعه تاکنون بیش از 12000 کشته و حدود 63000 مجروح برجای گذاشته است.


به گفته سفارت ترکیه در پکن، زمین لرزه های 7.7 ریشتری و 7.6 ریشتری که مرکز آن استان قهرمان مراس ترکیه است، 13 میلیون نفر را در 10 استان تحت تاثیر قرار داده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه از ادامه تلاش‌های جستجو و نجات و امدادرسانی در مناطق زلزله زده دیدن کرد و از بازماندگان این حادثه بازدید کرد و گفت ترکیه تمام امکانات خود را برای رسیدگی به آنها بسیج کرده است.


وانگ یی‌وی، مدیر موسسه روابط بین‌الملل در رنمین، اظهار کرد زلزله ممکن است اردوغان را از نقش میانجی بین روسیه و اوکراین منحرف کند. وی خاطرنشان کرد که این فاجعه آزمایشی برای توانایی حکومت اردوغان خواهد بود.


اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از زمان آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین بارها با یکدیگر صحبت کرده‌اند و ترکیه به عنوان میانجی در کنار سازمان ملل متحد عمل کرده است تا توافقی برای صادرات غلات از بنادر اوکراین ایجاد کند. وانگ گفت، پیامدهای زمین لرزه می تواند بر امنیت انرژی در اروپا نیز تأثیر بگذارد.


به گزارش 
 فولاد ایران، از زمان آغاز بحران اوکراین، بحث و گفتگو در مورد ساخت خطوط لوله گازی که از ترکیه می گذرد و به اروپا می رسد، انجام شده است. وانگ خاطرنشان کرد، چنین زمین لرزه های قوی می تواند سیاستگذاران را در مورد احتمال ناپایداری مناطق لرزه خیز هوشیار کرده و ممکن است در بلندمدت جهت کانال های انرژی آینده را تحت تاثیر قرار دهند.


منبع: globaltimes

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۴۲۲
کد خبر : ۶۴,۵۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید